Mijn VerbouwLening digitaal aanvragen
Dien je aanvraag voor een Mijn VerbouwLening online in via het Mijn VerbouwLoket.
Let op: de verwerkingstermijn van een aanvraag bedraagt momenteel gemiddeld 1 maand. Bij eventuele problemen of ontbrekende documenten kan deze termijn oplopen.
In het Mijn VerbouwLoket kan iedere aanvrager de meest recente status van zijn/haar aanvraag bekijken.
Welke documenten zijn nodig om een aanvraag in te dienen?
- Aanslagbiljet (terug te vinden via MyMinFin)
- Attest gezinssamenstelling (op te vragen via uw gemeente)
- Bewijs van het bouwjaar van de woning (kan aangetoond worden via de Woningpas)
- Foto’s van de woning voor de werken
- Kopie van de identiteitskaarten (van beide kredietnemers indien van toepassing)
- Loonfiches van de laatste 3 maanden (van beide kredietnemers indien van toepassing)
- Offertes van de werken die je wenst te financieren via de Mijn VerbouwLening
- Verklaring op eer (enkel bij particulier verhuur en voor de installatie van zonnepanelen)
- Zelfstandige?
- Dan dien je de resultatenrekeningen & aanslagbiljetten van de laatste 3 jaar toe te voegen aan de aanvraag.
"We zijn supervlot geholpen door de medewerker van het loket. Echt professionele service."
Een goedgekeurde aanvraag?
- Facturen dien je in via energiehuis@wooneco.be. De facturen moeten overeenkomen met de eerder ingediende én goedgekeurde offertes. Is dit niet het geval, dan wordt het kredietbedrag niet ter beschikking gesteld.
- Let er op dat de facturen niet ouder zijn dan de aanvraagdatum van jouw lening. Anders kunnen wij deze niet uitbetalen.