Mijn VerbouwLening digitaal aanvragen

Dien je aanvraag voor een Mijn VerbouwLening online in via de applicatie van het VEKA

Mijn VerbouwLening op papier aanvragen

Neem contact op met het energieloket van jouw gemeente of telefonisch via 09/216.77.55.

Welke documenten zijn nodig om een aanvraag in te dienen?

  • Aanslagbiljet (terug te vinden via MyMinFin)
  • Attest gezinssamenstelling (op te vragen via uw gemeente)
  • Bewijs van het bouwjaar van de woning (kan aangetoond worden via de Woningpas
  • Foto’s van de woning voor de werken
  • Kopie van de identiteitskaarten (van beide kredietnemers indien van toepassing) 
  • Loonfiches van de laatste 3 maanden (van beide kredietnemers indien van toepassing)
  • Offertes van de werken die je wenst te financieren via de Mijn VerbouwLening
  • Verklaring op eer (enkel bij particulier verhuur en voor de installatie van zonnepanelen)
  • Zelfstandige?
    • Dan dien je de resultatenrekeningen & aanslagbiljetten van de laatste 3 jaar toe te voegen aan de aanvraag.

"We zijn supervlot geholpen door de medewerker van het loket.  Echt professionele service."

Een goedgekeurde aanvraag?

  • Facturen dien je in via energiehuis@wooneco.be. De facturen moeten overeenkomen met de eerder ingediende én goedgekeurde offertes. Is dit niet het geval, dan wordt het kredietbedrag niet ter beschikking gesteld. 
  • Let er op dat de facturen niet ouder zijn dan de aanvraagdatum van jouw lening. Anders kunnen wij deze niet uitbetalen.

Overige documenten