Mijn VerbouwLening digitaal aanvragen

Dien je aanvraag voor een Mijn VerbouwLening online in via het Mijn VerbouwLoket. 

Welke documenten zijn nodig om een aanvraag in te dienen?

  • Aanslagbiljet (terug te vinden via MyMinFin)
  • Attest gezinssamenstelling (op te vragen via uw gemeente)
  • Bewijs van het bouwjaar van de woning (kan aangetoond worden via de Woningpas
  • Foto’s van de woning voor de werken
  • Kopie van de identiteitskaarten (van beide kredietnemers indien van toepassing) 
  • Loonfiches van de laatste 3 maanden (van beide kredietnemers indien van toepassing)
  • Offertes van de werken die je wenst te financieren via de Mijn VerbouwLening
  • Verklaring op eer (enkel bij particulier verhuur en voor de installatie van zonnepanelen)
  • Zelfstandige?
    • Dan dien je de resultatenrekeningen & aanslagbiljetten van de laatste 3 jaar toe te voegen aan de aanvraag.

"We zijn supervlot geholpen door de medewerker van het loket.  Echt professionele service."

Een goedgekeurde aanvraag?

  • Facturen dien je in via energiehuis@wooneco.be. De facturen moeten overeenkomen met de eerder ingediende én goedgekeurde offertes. Is dit niet het geval, dan wordt het kredietbedrag niet ter beschikking gesteld. 
  • Let er op dat de facturen niet ouder zijn dan de aanvraagdatum van jouw lening. Anders kunnen wij deze niet uitbetalen.                                                                                                                            

Overige documenten

Meer relevantie informatie