Sinds maart 2020 hebben Evergemnaars de mogelijkheid om via het Energieloket vragen te stellen over het verlagen van hun energiefactuur of over geplande renovaties. Deze dienstverlening wordt nu uitgebreid met het nieuwe Woon- en energieloket waarvoor de gemeente een beroep doet op Wooneco. Zo kunnen burgers er nu ook terecht met vragen over woonkwaliteit, huren en verhuren.
Nieuwe zitdagen
Administratief Centrum Evergem
- elke eerste en derde dinsdag van de maand van 16.30 tot 19 uur
- elke tweede en vierde dinsdag van de maand van 13.30 tot 16.30 uur
Administratief Centrum Sleidinge
- elke eerste en derde woensdag van de maand van 13 tot 16 uur
Administratief Centrum Ertvelde
- elke tweede en vierde woensdag van de maand van 16 tot 18 uur
Inwoners maken een afspraak via de website van de gemeente of telefonisch op het nummer 09/216.05.00.
Inwoners met volgende vragen, zijn zeker welkom:
- info en advies over de huurwetgeving en woningkwaliteit en dit zowel als huurder als verhuurder;
- inschrijving sociale huisvesting;
- melding discriminatie op de huurmarkt;
- info en advies over de huidige verbouw- en energiepremies;
- hulp bij aanvraag van de Mijn Verbouwlening;
- info over energiefacturen;
- aanvraag energiescan.
Energiehuis Wooneco
Als Vlaams Energiehuis kreeg Wooneco van de Vlaamse Regering de volgende taken: het verstrekken van de MijnVerbouwLening, het beheren van de lening in het kader van het noodkoopfonds, de organisatie van energieloketten in elke deelnemende gemeente en het uitvoeren van Energiescans gericht op energiebesparingen in huis.
Bovendien ondersteunt Wooneco de deelnemende gemeenten bij het uitrollen van projecten rond energie en klimaat.
We organiseren webinars en geven tips over energiezuinige ingrepen voor de woning, houden met een mobiel energiehuis halt in wijken met een groot renovatiepotentieel, organiseren groepsaankopen,….